Найкращий метод монетизації проектів

Існує багато способів монетизувати свої проекти. Але який спосіб краще? Під “краще” я маю на увазі отримання максимального прибутку.

Для початку розглянемо існуючі перевіренні способи монетизації. Цю класифікацію я визначив самостійно, тому вона може відрізнятися від тих, що ви бачили раніше.

Плата за користування

Найпростіший спосіб тупо зробити проект платним для користування. Даєш можливість купити ключ/ліценцію/допуск або робиш продаж через якусь платформу по типу Steam. Можна зробити пробний період або без нього.

Переваги цього способу:

  1. Простота в реалізації. Не потрібно витрачати додаткові зусилля на монетизацію.
  2. Від кожного користувача гарантовано отримуєш дохід.
  3. Після оплати, користувач отримає повну версію продукту. Не потрібно штучно робити обмеження задля монетизації.

Недоліки цього способу:

  1. Може відштовхнути потенційних користувачів, які просто не люблять платні продукти.
  2. Змушуємо людей платити за те, що їм може не сподобатися або не підійти. Доведеться розробити механізм пробного періоду і повернення коштів.
  3. Проектом буде користуватися мало користувачів, будемо отримувати менше зворотнього зв’язку.

Про-версія

Проект має обмежену безкоштовну версію і платну повну про-версію. Це може називатися як завгодно: про, віп, преміум версія проекту.

Іноді замість додаткових можливостей робиться штучне обмеження або навіть штучна незручність, яку пропонують усунути про-версією проекту. Наприклад, показ реклами, ліміти, затримка в часі.

Переваги цього способу:

  1. Даємо можливість користуватися проектом безкоштовно, хоч і обмеженою версією. Це зменшить поріг входу.
  2. Безкоштовною версією буде користуватися багато користувачів, це багато зворотнього зв’язку.
  3. Даємо змогу спробувати продукт перед покупкою повної версії.

Недоліки цього способу:

  1. Додаткові витрати на розробку про-версії. Фактично доведеться розробляти два проекта в одному. Про-версія буде мати окремий фунціонал, над яким треба буде працювати окремо.
  2. Користувачі безкоштовної версії не будуть приносити жодного доходу.
  3. Якщо користувачам будуть цікаві саме можливості про-версії, тоді проект фактично буде виглядати, як платний.

Донат

Повністю безкоштовний проект для всіх. Дохід отримуєш від користувачів, які від щирого серця хочуть підтримати проект у вигляді пожертвувань.

Переваги цього способу:

  1. Безкоштовні проекти мають додаткову привабливість.
  2. Проект буде розроблятися в інтересах саме користувачів, оскільки від них поступає фінансування.
  3. Даємо змогу користуватися проектом безкоштовно. Дохід будемо отримувати від тих, хто на свою суб’єктивну думку вважає, що ми йому допомогли і за це варто заплатити.
  4. Багато користувачів, багато зворотнього зв’язку.
  5. Простота в реалізації. Не потрібно витрачати додаткові зусилля на монетизацію.

Недоліки цього способу:

  1. Мала частка користувачів буде жертвувати гроші.
  2. Для користувачів немає активного стимулу для пожертвування.

Порівняння способів монетизації

Насправді, вищезгадані способи монетизації демонструють три сегмента загального градієнта монетизації. Ми просто кладемо весь-весь фунціонал проекту в ряд і розділяємо їх на дві групи. Все, що ліворуч - безкоштовно, а праворуч - платно. В залежності від того, де ми поставили лінію розмежування, ми отримаємо свій унікальний спосіб монетизації.

Спосіб монетизації “донат” буде працювати гірше за хоча би мінімальну про-версію. Це моя особиста думка. Винагороду давати потрібно, принаймні, декоративну. Однак, якщо з цим переборщити, тоді ми фактично отримаємо платний проект, а це теж погано. Тобто крайнощі - погано, але де саме краще поставити планку монетизації?

Ітеративний метод монетизації

Якщо і існує закон, який допоміг би визначити найкращу монетизацію, то він мені невідомий. Нам залишається визначати це шляхом проб і помилок. І я пропоную такий алгоритм:

  1. Крок перший. Ми забуваємо про монетизацію і просто робимо проект. Набираємо аудиторію. Створюємо цінний фунціонал.

  2. Крок другий. Ми створюємо початкову про-версію продукту, яка нічим не відрізняється від звичайної версії, окрім позначки для про-користувачів. По суті, ми отримали спосіб монетизації близький до “донат”, але користувачі вже матимуть хоч якийсь стимул купити про-версію - отримати про-позначку.

  3. Крок третій. Поступово переносимо в про-версію все більше фунціоналу проекту. Робимо це до тих пір, поки це підвищує прибуток. Якщо після переносу чергового функціоналу прибуток падає або ніяк не зміються, тоді повертаємо фунціонал назад в безкоштовну версію і пробуємо перенести інший функціонал.

  4. Крок четвертий. Зупиняємося на тому моменті, коли перенос фунціоналу в про-версію перестав підвищувати прибуток. Ми досягли кращого рівня монетизації.

  5. Крок п’ятий. Покращуємо, змінюємо, додаємо новий функціонал в проект. І знову пробуємо виконати третій крок.

1 Вподобання

Не дуже гарна стаття вийшла. Текст треба краще проробити. Але вже стільки днів я готував цю статтю, що краще хай буде опублікована. Добре ворог найкращого.

Я буду використовувати цей алгоритм монетизації для проекту 22